niedziela, 22 września 2013

Babka piaskowa




Babka piaskowa króluje w mojej rodzinie od zawsze. Jak byłam mniejsza przyglądałam się babci jak robiła ciasto i to pozostanie bezwzględnie smakiem mojego dzieciństwa- delikatna i krucha.Babka  bez proszku do pieczenia, rewelacyjna w smaku i piękna w prostocie ;)

~ 4 jajka ( białka i żółtka oddzielnie )
~ 250 g masła
~ 200 g cukru
~ 150 g mąki pszennej
~ 150 g mąki ziemniaczanej 
*  moja babcia dodaje tylko 300 g mąki pszennej a babka wychodzi równie pyszna ;)

Masło ucierać aż do uzyskania puszystej masy. Dodawać powoli cukier , ciągle miksując. Następnie dołączać pojedynczo  żółtka , po każdym dobrze wymieszać. Mąkę pszenną i ziemniaczaną przesiać  potem dodać stopniowo do utartej masy. Wymieszać łyżką do połączenia składników. Białka ubić na sztywno i połączyć delikatnie z masą.

Formę keksową wysmarować masłem i posypać mąką. Ciasto przenieść do formy i wstawić do nagrzanego piekarnika . Piec około 50 minut w 170'C do "suchego patyczka". 

Przed podaniem można posypać cukrem pudrem lub polać lukrem:)

Smacznego :)





3 komentarze: