wtorek, 18 czerwca 2013

Ciasto z truskawkami



Sezon na truskawki już dawno rozpoczęty , to i ciasta z nimi w roli głównej nie może zabraknąć.Ciasto nie do opisania w smaku i delikatności , więc nie pozostaje mi nic jak tylko gorąco zachęcić do wypróbowania.

Składniki:
~ 250 g masła
~ 150 g cukru
~ 1,5 szklanki mąki pszennej
~ 4 jajka
~ 1 opakowanie budyniu śmietankowego ( moja babcia stosuje mąkę ziemniaczaną a ciasto jest równie smaczne )
~ 1 łyżeczka proszku do pieczenia
~ 500 g truskawek

Truskawki umyć i odszypułkować.

Mąkę , proszek do pieczenia i budyń - wymieszać.

Masło utrzeć na puszystą masę, stopniowo dodawać cukier i pojedynczo jaja - po każdym dokładnie mieszając.Dodać mąkę , proszek do pieczenia i budyń .Połączyć wszystkie składniki , dokładnie mieszając łyżką.

Na   blachę o  wymiarach 34x25 cm, wysmarowaną masłem , wyłożyć ciasto. Truskawki poukładać na wierzchu. Na samym końcu posypać kruszonką.

Kruszonka:
~ 100 g masła
~ 150 g mąki
~  75 g cukru

Wsypać wszystkie składniki do miski i rozdrobić palcami na kruszonkę. 



 Rozgrzać piekarnik przez 15 minut w 180'C.Po tym czasie wstawić ciasto do piekarnika , piec przez 40 minut w 180'C.

Smacznego:)



6 komentarzy:

  1. Mniam, uwielbiam takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie, również zrobiłam dzisiaj ciasto z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja jadłem to co wykonała autorka,rewelacja to mało powiedziane

    OdpowiedzUsuń
  4. kolejne fajne ciacho z truskawkami :)))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie piekę bo zwaliła się rodzina, przez szybkę wygląd nieźle. TeZet

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie piekę i już mi ślinka cieknie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń